sunnuntai 31. heinäkuuta 2016 | 15.38

Oneshot: Silence


Taas yksi oneshot ilman mitään sen ihmeellisempää juonta. Nauttikaa, jos voitte.

***


He olivat tienneet sen aina, lähes syntymästäni alkaen. Minulle ei kerrottu mitään, ei ainakaan suoraan.



Jossain vaiheessa aloin itse huomata merkkejä siitä, ettei kaikki ollut niin kuin piti. Ja kun kysyin asiasta vanhemmiltani, he vain käänsivät katseensa tyhjyyteen ja selittivät jotain siitä, että kertoisivat, kun olisin vähän vanhempi.



Ajan myötä se paheni. Oireet alkoivat näkyä elämässäni yhä voimakkaammin, vaikka olin vasta pieni. En saanut enää samalla tavalla selvää ihmisten puheesta ja minun piti pinnistellä kuullakseni, mitä ihmiset minulle yrittivät sanoa. Korvissani soi, ja TV:n äänenvoimakkuutta piti lisätä jatkuvasti. Ystävilläni ei tälläisia vaikeuksia ollut, ja aloin käytännössä pommittaa vanhempiani kysymyksillä, jotka ikävuosieni karttuessa muuttuivat yhä vaativammiksi ja painostavammiksi.



7-vuotiaana sain vihdoin tietää.
Vuosien mittaan etenevä, synnynnäinen kuulovika, joka johtaisi asteittain täydelliseen kuuroutumiseen, luultavasti noin 10-vuotiaaksi mennessä. Kuulolaitteetkaan eivät auttaisi.
Murtumispiste.



Ei tulisi olemaan enää puhetta, ei äänenpainoja, ei puhuttuja sanoja. Muut ihmiset kyllä ymmärtäisivät puhetta ja kommunikoisivat keskenään niin kuin aina ennenkin. Juttelisivat ystäviensä kanssa puistossa tai kovaan ääneen huutaen vaatisivat kaupungintalon edessä muutoksia läpimätään politiikkaan. Mutta minä olisin ulkona siitä leikistä.



Ei tulisi olemaan musiikkia, ei säveliä, ei melodioita, ei lauluharrastusta, josta pidin ennen niin paljon. Kaverini jatkaisivat kuorossa laulamista tai pianonsoittoa niin kuin aina ennenkin, tavoitellen unelmiaan, mutta se juna tulisi kulkemaan minun ohitseni täysin säälittä.



Ne kaikki asiat olisivat vielä olemassa muille ihmisille. Niille jotka pystyivät kuulemaan.



Mutta entä minä?



Minulle oli vain



hiljaisuus.


***

Joo joo, teen seuraavaksi osan L'appel du videen! :D tuli vaan yhtäkkiä inspiraatio tehdä taas joku oneshot ilman päätä tai häntää.

7 kommenttia:

  1. Tykkäsin! En nyt osaa erityisemmin sanoa oikein mitään mutta kuvat ja tekstit oli kivoja. Sori, käyn vähän hitaalla taas. :D

    VastaaPoista
  2. Oi, tän tarinan tunnelma oli tosi ihana! Ja toisaalta tosi surullinen. ;^; Kuvat oli tosi ihania ja hyvin lavastettuja, samoin teksti oli mukavaa luettavaa. :3 <3

    Hei muuten; kävisikö linkinvaihto? Oon kylläkin linkannut jo blogisi tarinaani, mutta..
    http://nowaytoreturnsims.blogspot.fi/

    (toivottavasti pieni "mainostus" ei häirinnyt. D:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitän, mahtavaa jos tykkäsit! :3
      Ja linkinvaihto käy hyvin. :>

      Poista
  3. Wow, tosi hyvä! Mielenkiintoinen teksti ja hyvät kuvat. Muuten, mikä iho sulla on käytössä simeillä? Ei muuten, mutta kun jostain syystä mun korvaava iho toimii vaan naisilla, vaikka pitäis toimii muillakin. Ja jos ei haittaa, että kysyn, onko sulla mitään kasvoslidereitä simeillä käytös? Ihan mielenkiinnosta kysyn :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sori ku vastaan Netan puolesta, mutta kysyn vaan tähän väliin, että ootko varma, että kyseinen iho on korvaava?

      Poista
    2. Kiitos! <3

      Eeehh tota noin... hyvä kysymys, kysypä joku toinen... :DD
      Noh, ei vaiskaan! En vaan yhtään muista, mitä oon laittanu millekin simille D: ainakin toi tässä osassa käytetty naisten iho on non-default (http://nika-v.blogspot.fi/2013/07/eve-skin-v06.html), mutta lapsilla ja taaperoilla se ei kai toiminu. Miehillekin taisin laittaa jonkun non-default-ihon, en vaan kuollaksenikaan muista, minkä D: mulla taitaa korvaavana ihona olla ESkinin GAME (http://blog.sina.com.cn/s/blog_63f63ea90101eiqo.html), mutta en enää muista, mille simeille oon laittanu jonkun toisen ihon ja millä on toi perus korvaava.

      Mulla on myös käytössä You are real-mod (http://mahamudosim3.blogspot.fi/2013/01/you-are-real-skin-normal-map-revision.html), jonka kanssa voi käyttää mitä tahansa ihoa. Se lisää simien ihoon kaikenlaisia yksityiskohtia. Usein myös läiskin erilaisia pisamia simien naamaan, koska mun mielestä ne tuo sellasta kivaa realistisuutta. :D kasvoslidereita mulla ei ainakaan muistaakseni oo ylimääräsiä.

      Sori, oon huono selittämään DD:

      Poista

Malli: Simple Grey Variant © Koodikielellä